19 февруари 2010 г.

Opel Zafira

Zafira

След година и нещо и около 7000км искам да споделя някои впечатления от новата кола.

+ В купето е сравнително просторно както във височина така и по дължина (това вероятно се дължи на голямото междуосие 2700мм). Дори когато предните седалки са изтеглени комфортно назад, пасажерите на задните седалки не са притеснени.
- В ширина положението не е толкова добре но е приемливо. При наличие на детско столче, двама възрастни трябва да се посгъчкат за да се поберат на заднта седалка. (Със сигурност няма да мине теста на AutoBild с трите детски столчета на задната седалка.)
- Също багажникът е доста тесен (метър на метър) и няма ниши покрай калниците. Но поне може да се трупа багаж във височина.
+ Но пък има трети ред седалки. Понякога се оказват полезни за превоз на повече пътници. Вярно че не остава място за багаж и мястото на третия ред е доста ограничено, но за кратки разстояния става.
+ Стабилна е в завои въпреки височината.
+ По-високата позиция дава по-добър изглед.
- Но страничните колони на предното стъкло са доста дебели и ограничават зрителното поле. Малко като кон с капаци. Това е съществен проблем особено от лявата страна. Често ми се налага на се накланям за да погледна ту от едната ту от другата страна на колоната. Особено при ляв завой е много притеснително защото се блокира изгледа към пътя. Това според мен е най-същественият недостатък.
- Материалите в купето не са особено качествени - предимно пластмаси.
- Т. нар. кожен волен всъщност е от изкуствена кожа сива на цвят. Изглежда доста евтино. На всичко отгоре вече започна да се износва! (На старата Вектра воланът беше от истинска кожа и изкара 12 години. Тогава за 100 лева един тапицер смени кожата и стана като нов.)
+ Двигателят Z18XER (1.8 140к.с.) има достатъчно мощност да тегли това купе (тон и половина).
- Но е шумничък, вероятно защото доста бързо вдига оборотите.
- И липсва 6-та скорост та на 5-та при 100км/ч вече е на 3000 оборота, а по магистралата при 4000 оборота става доста шумно в купето.
- Разходът няма нищо общо с обявенине данни - в софийските задръствания 13-14, извънградско 7-8.
- Скоростният лост изисква доста усилия та в града се тренира здраво - следващата кола ще е автоматик. То и тук се предлага една електро механична кутия - Easytronic, но за нея се чува че била трошлива, а и фактът че се предлага само с един двигател говори че е малко екзотична.
- "Екстрата" двутонов клаксон звучи направо смешно
- Аудио системата с MP3 предлага само най-базова функционалност. Трябваше да чета упътването за да открия че чрез един от бутоните на волана (предназначен за телефон) се отива в следващата директория на диска. Няма бутон за връщане в предната дир.
+ Гумите с които дойде се оказаха доста добри - Bridgestone Turanza ER300.
- Няма индикатор за течността за чистачките. Почти е невъзможно да се установи нивото на течността, защото контейнерът така е разположен че не се вижда.

Въпреки че тук съм изброил предимно недостатъци, като цяло сме доволни - вози семейството ;)

2 коментара:

  1. Борд "компютърът" е голямо менте. На връщане от Пампорово на Пловдив дава 240км оставащ пробег, а на Пазарджик (след около 30км) вече дава 110км. Ами притесних се и спрях да заредя.

    ОтговорИзтриване
  2. Адаш, съгласен съм с повечето неща, макар че моя градски разход е 9/100, което за бензинов ван 140 кс е отлично.

    За мен също най-големия недостатък е много лошата видимост на предното стъкло при завои, както и голямата мъртва зона (между двете огледала).
    Към плюсовете бих добавил сигурността на колата - според euroncap е една от най-сигурните коли във всички сегменти на пазара, примерно доста по-сигурна от джип мерцедес МЛ примерно, което е голям плюс - все пак возим в тези коли най-ценното :)

    И не на последно място- след година и половина съм навъртял 30 000 километра, за което време колата не даде нито един дефект (из между предните нови коли които съм имал е имало такива, при които на 30 000 километра ми е идвало да ги изхвърля ...)

    ОтговорИзтриване